Kunstweken in de middenbouw

In de afgelopen weken hebben de groepen in de middenbouw meegedaan met de Kunstweken. De groepen hebben zich verdiept in het leven van een schilder: Keith Haring, Vincent van Gogh of Juan Miro. Kunstschilder Julia Borsboom kwam, naast onze eigen lessen, een gastles verzorgen.

Hoe ziet zo’n les eruit?
  • De kinderen bekijken eerst de schilderijen van de kunstenaar aan de hand van de vragen van Julia.
  • De kinderen gingen op papier schetsen en/of oefenen met vormen die de betreffende kunstschilder maakt.
  • De kinderen maakten hun eigen schilderij (zonder voorbeeld op het bord) op doek.
  • Aan het eind van de les bekeken de kinderen de schilderijen en vertelden ze wat ze geleerd hadden.

Heel mooi om te zien hoe gemotiveerd de kinderen waren! Vooral het kijken naar schilderen en het schetsen en oefenen op papier hielp de kinderen om echt verder te komen in hun proces van schilderen. Dat leverde prachtige resultaten op!